Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the breadcrumb-navxt domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/vhosts/onetomarket.nl/httpdocs/wp-includes/functions.php on line 6114
Mobile Advertising - Onetomarket

Onetomarket maakt gebruik van cookies. Privacy beleid.

Mobile Advertising

Op dit moment zijn er wereldwijd ongeveer 6,6 miljard smartphonegebruikers. Ze gebruiken hun mobiele apparaten voor productverkenning, het opzoeken van informatie en om artikelen te bestellen. Daarom is het cruciaal om mobiele advertenties toe te passen. 

Er zijn veel redenen om mobiele advertenties voor uw bedrijf te overwegen. Denk aan diverse advertentie kanalen en de voor en nadelen hiervan.

Ten eerste gebruiken mensen in hun vrije tijd elke dag zo'n vijf tot zes uur op hun smartphone door. Dit betekent dat ze informatie zoeken met behulp van Google of social mediaplatforms. Klanten gebruiken hun mobiele telefoons om te bestellen bij bekende e-commerce platforms zoals Amazon en eBay, en om eten te kopen bij supermarkten en restaurants. Merken die gebruik maken van mobile advertising campagnes zien hun verkoop en winst aanzienlijk stijgen.

Met locatiegegevens en zoekgeschiedenis kunnen bedrijven de behoeften van hun prospects begrijpen en hierop inspelen. Ondernemers kunnen personalisatie benutten en gerichte boodschappen aan de juiste mensen bezorgen. Bovendien kunnen marketeers relevante aanbiedingen op maat maken en realtime klantreacties bekijken.

Nu u weet waarom mobiel adverteren belangrijk is, is het tijd om de voor- en nadelen te bekijken.

 

Voordelen mobile advertising

 

Real-time bezorging van berichten

Verbeter je mobiele marketingstrategie door realtime berichten te bezorgen aan je doelgroep. Hierdoor vergroot je de kans dat gebruikers erop reageren. Maak hierbij gebruik van realtime data en locatie-informatie om advertenties op het juiste moment en aan de juiste persoon te bezorgen, waardoor de boodschap persoonlijk en relevant wordt.

Een voorbeeld hiervan is location-based advertising. Je kunt je advertenties richten op bedrijven die zich binnen een bepaalde straal van je datacenter bevinden en die in dezelfde industrie werken als jij. Op deze manier kun je potentiële klanten op een gepersonaliseerde manier benaderen en je conversies verhogen.

Realtime berichten zijn een belangrijk voordeel van mobiele marketing, omdat je hiermee op een gepersonaliseerde en relevante manier met je gebruikers kunt communiceren. Dit vergroot hun betrokkenheid en verhoogt je conversies.

Minimale advertentietekst en maximaal resultaat

Er zijn een aantal redenen waarom er in een mobile advertentie de beste advertenties zo min mogelijk tekst hebben. Zo is de grootte van het scherm een stuk kleiner dan je desktop/laptop. Je telefoon scherm is dusdanig veel kleiner dan je desktop/laptop dat je advertentie passend moet worden voor het kleinere scherm.

De belangrijkste dingen om dit voor elkaar te krijgen zijn: minimale tekst, een goede call to action en een infographic of foto van het desbetreffende product/service wat je aanbiedt.

Hoger bereik door grootschalige acceptatie van smartphones.

Een van de belangrijkste factoren die hebben bijgedragen aan de groei van mobiele advertentie-uitgaven, is de wijdverspreide en grootschalige acceptatie van smartphones, mogelijk gemaakt door de verspreiding van betaalbare, budgetvriendelijke mobiele telefoons. Dit, in combinatie met de dalende datakosten, heeft ertoe geleid dat mensen langere tijd op hun mobiele telefoon doorbrengen.

Volgens InMobi besteden consumenten zo'n drieënhalf tot vier uur per dag op hun smartphone. Sterker nog, mobiel zal naar verwachting het native scherm zijn voor de volgende 500 miljoen gebruikers, die in de komende 12-18 maanden voor het eerst toegang zullen krijgen tot internet en andere online producten/diensten.

Van winkelen tot films kijken tot rekeningen betalen, bijna alle dagelijkse activiteiten worden nu uitgevoerd via smartphones. India wordt stilaan een mobile-first markt en zal naar verwachting de komende jaren veranderen in een mobile-only markt. Gezien deze context zullen investeringen in mobiel adverteren de komende tijd een opwaartse trend vertonen.

Het gebruik van mobiele telefoons als marketingmiddel biedt de meeste mogelijkheden om via verschillende platformen een doelgroep te bereiken. Aangezien de betrokkenheid bij deze platforms hoog is op mobiele telefoons, kan dit zelfs goede conversieratio's opleveren voor deze bedrijven.

Adverteren op maat met met gepersonaliseerde advertenties

Personalisatie is een essentieel onderdeel van succesvolle marketing. Elke klant wil als een belangrijk iemand worden behandeld. Het gevoel "one in a million" kan een belangrijke factor worden als het gaat om het verbinden met het merk. Consumenten willen zich speciaal voelen. Ze willen niet weten of ze deel uitmaken van een groep met vergelijkbare smaken en voorkeuren. Daarom is personalisatie de sleutel. Als u precies weet wie uw doelgroep is, hoe u ze kunt bereiken en wat u moet zeggen, wordt het veel gemakkelijker om uw omzet te vergroten. Hypertargeting tilt personalisatie in massamarketing naar een nog hoger niveau.

Hyper-targeting: de kracht van gepersonaliseerde aanbiedingen

Ook wel hyper-targeting genoemd. Hypertargeting is een marketingstrategie waarmee marketeers klanten kunnen bereiken en zeer op maat gemaakte berichten kunnen afleveren op de plek waar ze die hoogstwaarschijnlijk zullen zien.

Het maakt niet uit of uw doelgroep een niche is of zeer gedefinieerd, u kunt ze op verschillende kanalen targeten. Hypertargeting begint met het identificeren en begrijpen wie precies uw doelgroep is. Door gebruik te maken van gegevens over uw doelgroep en uw budget of campagne grootte aan te passen aan de specifieke behoeften, kunt u betere resultaten behalen.

Focussen op bepaalde kenmerken van uw publiek, zoals leeftijd, geslacht en locatie; en attributen die hobby's, interesses, overtuigingen en sentimenten kunnen omvatten, is een essentiële factor als we het hebben over hypertargeting.

Nadelen mobile advertising

Hoewel er veel voordelen zijn aan mobiel adverteren, zijn er ook enkele nadelen om rekening mee te houden.

Storende berichtgeving

Allereerst kunnen mobiele advertenties storend zijn. Sommige mensen kunnen geïrriteerd raken omdat advertenties hun ervaringen online kunnen onderbreken. Mensen gebruiken zelfs mobiele apps voor het blokkeren van advertenties om te voorkomen dat ze advertenties zien op sites die ze bezoeken.

Timing en weergave van advertenties

Ten tweede, als je er niet in slaagt om tijdige en relevante boodschappen naar je klanten te sturen, kan je merk een negatieve eerste indruk op potentiële klanten geven. Daarom moet u typefouten altijd vermijden en advertenties op het juiste moment weergeven. Aangezien telefoons qua vorm en grootte verschillen, kunt je er niet zeker van zijn dat gebruikers ze zullen zien in het formaat dat u wilt. Dit kan ook een probleem zijn voor de gebruikers van je website.

Soorten mobiele advertenties

Het kiezen van het juiste type mobiele advertentie kan cruciaal zijn voor het succes van uw campagne en kan variëren afhankelijk van uw doelgroep en doelstellingen. Het type mobiele advertenties dat u gebruikt om klanten aan te trekken, hangt af van het platform dat potentiële klanten bezoeken. U kunt een geschikt advertentietype selecteren om op een website, een app of op een video streaming platform te plaatsen.

Video advertenties

Een mobiele videoadvertentie is video van 15 tot 30 seconden die u kunt bekijken op YouTube en op verschillende sites en in apps die worden uitgevoerd op Google-video partners. Vaak kan je als kijker advertentie zien voordat een filmpje begint. Gebruikers kunnen op de video tikken om deze te bekijken. Een creatieve, unieke en relevante video kan de betrokkenheid vergroten en een online aanwezigheid creëren.

Swipe advertenties

Deze advertenties passen perfect bij online winkelplatformen en bedrijven die zich bezighouden met e-commerce. Ze helpen een product onder de aandacht te brengen, laten zien hoe het te gebruiken en bieden gebruikers een rondleiding door het product. Zodra klanten dit soort mobiele advertenties zien, kunnen ze erover vegen om alle afbeeldingen te zien die een bedrijf levert. Elke afbeelding bevat een link naar een aparte bestemmingspagina. Dit formaat is zeer aantrekkelijk en kan nieuwe prospects naar uw bedrijf brengen.

Banner reclame

Dit zijn op afbeeldingen gebaseerde advertenties. Banners zijn ingebed in de webpagina's en zijn bedoeld om het aantal bezoekers te stimuleren en verkeer te genereren. U vindt deze advertenties bovenaan of onderaan het scherm van uw mobiele apparaat op een website of online media-eigendom. Ondernemers kunnen tegen lage kosten hun advertentiecampagnes delen met gebruikers. Hierdoor kunt u de naamsbekendheid vergroten zonder klanten te storen.

Native advertenties

Dit zijn advertenties die passen bij het platform waarop ze worden gebruikt. Je kunt ze vinden in feeds van sociale media of aanbevolen content op websites. Native ads passen perfect bij het mediaformat en zijn niet opdringerig. Er zijn veel manieren om uw bedrijf te promoten met native advertising. U kunt 'In-Feed'-advertenties, inhoud aanbevelingen en zoek- en gepromote vermeldingen implementeren.

Interstitial advertenties

Dit zijn advertenties op volledig scherm die verschijnen wanneer een gebruiker de app laadt of sluit, tijdens de overgang naar het volgende spelniveau of tijdens de pauze. Dit type mobiele advertentie past perfect op de schermen van verschillende mobiele apparaten en trekt de aandacht van klanten. Zodra u erin slaagt hoogwaardige inhoud te maken met informatieve beelden en overtuigende tekst voor uw interstitial advertenties, kunt u vertoningen en meer klik frequenties genereren.

Mobiele advertentie platformen

Hieronder volgen enkele van de populaire mobiele advertentie platforms die door marketeers worden gebruikt:

Google-advertenties

Google-advertenties kunnen zowel op desktop als op mobiele apparaten worden bekeken. Als u display-advertenties gebruikt, is er een optie voor apparaat targeting waarmee de adverteerder alleen smartphone- en tabletgebruikers kan selecteren.

Met het platform kunt u advertenties publiceren in browsers, zoekresultaten van Google en in apps.

Mobiele advertenties op Facebook en Instagram

Dit zijn twee van de meest populaire sociale-mediaplatforms en daarom hebben ze Audience Network gelanceerd, een advertentieplatform.

Dit social advertising platform biedt de adverteerders de keuze uit meerdere advertentietypen, zoals native ads, interstitial advertenties, banneradvertenties, instream videoadvertenties en advertenties met beloningen.

Instagram is ook een mobiel eerste platform dat is gebouwd voor het smartphone publiek.

Bing-advertenties

Hoewel Bing-advertenties op de tweede plaats komen na Google, kosten ze ongeveer 70% minder in termen van advertentiebudget. Bovendien geven ze de adverteerders meer controle over locatieselectie, taal, campagneplanning, enz.

AdMob

Dit platform is in 2009 door Google overgenomen en is een geweldige optie voor bedrijven die hun advertenties in een mobiele app willen plaatsen. Het platform biedt een keuze uit banneradvertenties, videoadvertenties, native ads en interstitial advertenties.

AdColony

Dit mobiele video advertentienetwerk wordt gebruikt door populaire merken zoals Hilton Hotels, Farmville, Adidas, enz. De adverteerders kunnen videoadvertenties plaatsen binnen een app-gebruik. Het is daarom een ​​erg populaire optie onder ontwikkelaars van mobiele games.

Een bijkomend kenmerk van dit platform is dat het kan worden gebruikt om het publiek micro te targeten op basis van het type smartphone dat ze gebruiken (Android of IOS), het apparaat (iPad, iPhone, tablet, enz.), verbindingstype (4G, wifi) , geografie, demografie en zelfs de inhoud.

Aanbevelingen

 

Optimaliseer uw site voor mobiel

U moet uw website optimaliseren voor mobiel browsen, zodat potentiële klanten niet naar beneden hoeven te scrollen of in te zoomen om de inhoud te lezen.

Maak buyer persona’s

Een van de belangrijkste principes van effectieve marketing is precies begrijpen wie uw koper is.

Bepaal uw mobiele marketingdoelen

Voordat u aan de slag gaat met het implementeren van al deze tips, moet u duidelijk krijgen wat u precies wilt bereiken.

Zorg ervoor dat uw inhoud mobielvriendelijk is

Mobielvriendelijke inhoud gaat over meer dan alleen de navigatie-ervaring van de gebruiker.

Gebruik mobiele advertenties om de naamsbekendheid te vergroten

Mobiele advertenties zijn een andere onmisbare manier om de merkbekendheid te vergroten, want nogmaals, u wilt de aandacht trekken van een gebruiker die al aan het browsen is met koopintentie.

Gebruik Google Mijn Bedrijf voor lokale mobiele marketing

Lokale klanten zijn vaak op zoek naar een product of dienst bij hen in de buurt, dus u kunt uw bedrijf optimaliseren om ook in deze zoekopdrachten gevonden te worden.

Maak gebruik van sms-berichten

Een andere solide digitale marketingstrategie is marketing voor korte berichten

Concentreer u op uw site navigatie

Gebruiksvriendelijke site navigatie wordt gemakkelijk over het hoofd gezien en kan u verkeer en conversies kosten.

Maak een mobiele app voor uw bedrijf

De meeste mensen die een mobiel apparaat , bekijken een website of gebruiken een app. Games worden bijvoorbeeld voornamelijk in apps gespeeld.

Gebruik sociale media voor uw mobiele marketing

Social media is een van de meest gebruikte platforms op mobiele apparaten, waardoor het van essentieel belang is om uw marketing content voor social media met dat in gedachten te ontwikkelen.

Ben je benieuwd welke mogelijkheden er zijn met
mobile advertising?

Neem contact op met een van onze experts om een doelgericht advies te krijgen over mobile advertising!

neem contact op
meer over marketing
soortgelijke artikelen